بی عدالت تر از همیشه ! / پیش نمایش بازی Injustice 2
به جرات می توان گفت که با گذشت چند سال از نسل هشتم ، بجز نسخه جدید Mortal Kombat و البته Killer Instinct عنوان قابل توجهی در سبک فایتینگ عرضه نشده است. حال استودیوی NetherRealm که با ساخت نسخه ریبوت شده Mortal Kombat توانایی اش را در ساخت یک بازی فایتینگ به همگان نشان داده بود ، تصمیم دارد عنوانی بینظیر را در این سبک منتشر کند . با بازی مگ و ادامه مقاله همراه باشید .
نسخه اول اینجاستیس که با پسوند Gods Among Us در سال 2013 عرضه شد ، بار دیگر توانایی اد بون ( خالق مورتال کامبت ) را در خلق یک فایتینگ بینظیر به رخ همگان کشید . همانطور که می دانید در عنوان فوق ، بازیباز توانایی انتخاب شخصیت های محبوب دنیای DC را در قالب یک بازی فایتینگ داشت که این موضوع عاشقان کامیک های دی سی را به وجد آورده بود . در واقع تا آن زمان عنوان جذابی که بتواند دوست داران کامیک را در دنیای دی سی غرق کند ساخته نشده بود و این مورد ، اثر اد بون را به یک بازی قابل توجه در سبک مبارزه ای تبدیل کرد .
نسخه دوم این بازی سال گذشته معرفی شد و از آنجایی که همه ما می دانیم اد بون به خوبی از پس پیاده سازی ایده های خلاقانه اش در عناوین فایتینگ برمی آید ، مطمئن بودیم که با یکی از برترین عناوین مبارزه ای این نسل روبرو خواهیم شد . مبارزات سرعت بیشتری به خود گرفته اند و باثبات بودن فریم ریت بازی ، کمک شایانی به جذاب تر شدن مبارزات کرده . مانند نسخه قبل ، در بازی این اجازه را دارید تا از آبجکت های تعامل پذیر داخل بازی به عنوان عاملی برای آسیب زدن به حریف استفاده کنید ، همچنین چند لایه بودن مراحل ، که یکی از ویژگی های اصلی Injustice Gods Among Us بودند نیز در این نسخه حضور دارد ، بدین معنا که با پرتاب حریف به بیرون از زمین مبارزه ، طی یک سکانس سینمایی و جذاب ، شخص مقابل را به نقطه ای دیگر منتقل می کنید و در این حین ، مبارزات نیز جریان خواهد داشت . مانند نسخه اول ، مکانیک Clash نیز در بازی وجود دارد و این امکان را به بازیباز می دهد تا از زنجیره وار شدن ضربات حریف جلوگیری کرده و اجازه ندهد تا شخص مقابل ، با اجرای یک کومبوی طولانی او را مغلوب میدان کند .
هنگام استفاده از سیستم کلش وارد یک سکانس دکمه زنی خواهید شد
درست مانند دیگر عناوین NetherRealm ( و به طبع دیگر عناوین فایتینگ چند سال اخیر ) نوار های قدرت نقشی اساسی در پیشروی مبارزات دارند و با پر شدن تمامی بخش های این نوار می توانید یک تمام کننده زیبا اجرا کنید ، با این تفاوت که این بار دیدن تمام کننده ها ، دست کمی از دیدن یک فیلم علمی تخیلی نخواهد داشت ! در ویدیوی زیر می توانید تمام ضربات ویژه ی هر کارراکتر در اینجاستیس 2 را تماشا کنید .
اما Injustice 2 صرفا عنوانی ویرایش شده از نسخه اول نیست و سازندگان سیستم جدیدی به نام Gear در بازی قرار داده اند . در اینجاستیس 2 پس از پایان یافتن هر مبارزه تعدادی Gear دریافت خواهید کرد و با آنها آزادی عمل فراوانی بدست خواهید آورد . به عنوان مثال با دسته ای از آیتم ها بنام Shader می توانید ظاهر شخصیت ها و حتی رنگ پوست آنها را تغییر دهید . البته این سیستم فقط محدود به شخصی سازی ظاهر کاراکتر ها نمی شود و سبک مبارزات را دستخوش تغییراتی کرده است. با این سیستم می توانید حرکات ویژه جدیدی را به دامنه فنون کاراکتر اضافه کنید و حتی حرکات ویژه شخصیت مورد نظر را تغییر دهید . در واقع سیستم گیر فقط یک عامل تزئینی برای تغییر ظاهر کاراکتر ها نیست ، بلکه بر روی مبارزات بازی تاثیر به سزایی دارد. این سیستم منجر به تغییر چهار بخش می شود : سلامتی ، دفاع ، توانایی و قدرت. چهار بخشی که تمامی کاراکتر ها از آن برخوردارند .
سیستم گیر ، شیوه مبارزات بازیباز را تغییر می دهد
یکی از بخش هایی که نسخه اول اینجاستیس در آن ضعف داشت ، بخش گرافیک بازی بود . در نسخه اول ، محیط ها جزئیات بسیار خوبی داشتند اما از بعد فنی با یک اثر متوسط روبرو بودیم . حتی Mortal Kombat X هم که در سال 2015 تنها برای پلتفرم های نسل هشتمی انتشار یافت ، از گرافیک فنی شگفت انگیزی برخوردار نبود ، و این در حالی بود که نسخه نسل هفتمی این اثر هیچگاه انتشار نیافت و لغو شد . Injustice 2 قرار نیست از بعد فنی در سطح متوسط قرار بگیرد و با دیدن محیط های بازی ، این موضوع کاملا مشخص است . محیط های بازی پویاتر از قبل شده اند و طراحی موانع و آبجکت های قابل استفاده ، استیج ها را به محیط هایی کاملا تعامل پذیر تبدیل کرده که این امر نبوغ سازندگان را در خلق محیطی تعامل پذیر نشان می دهد .
محیط های بازی پرجزئیات تر شده اند و آبجکت های تعامل پذیر زیادی در بازی وجود دارد
گرافیک بازی به شدت چشم نواز است
در نسخه دوم مبارزان جدیدی به بازی اضافه شده که عدم حضور آنان در نسخه اول کاملا احساس می شد. از جمله آنها می توان به شخصیت های پرطرفداری مثل Scarecrow یا Captain Cold اشاره کرد . درست مانند نسخه قبل که استفاده از قلاب بتمن برای کشاندن حریف به سمت خود ، بازیباز را یاد شخصیت اسکورپیون می انداخت ، در Injustice 2 نیز رد پای برخی از فنون مورتال کامبت به چشم می خورد . به عنوان مثال ایجاد یخ توسط Captain Cold یا درست کردن تله ای که دشمن را به یخ تبدیل می کند ، نا خودآگاه ذهن هر بازیبازی را به سمت شخصیت محبوب سری مورتال کمبات، Sub-Zero می برد .
قرار گرفتن در نقش Darkseid یکی از جذابیت های بازی خواهد بود . لازم به ذکر است که تنها در صورت پیش خرید کردن Injustice 2 امکان بازی با Darkseid وجود خواهد داشت
هر گاه در مورد کاراکتر های قابل بازی در عناوین NetherRealm سخنی به میان می آید ، بسیاری از طرفداران مشتاق هستند تا ببینند چه شخصیت هایی به عنوان مهمان در بازی حضور دارند ؛ چرا که این استودیو ، پیش از این شخصیت های کریتوس ( در نسخه های PS3 و PS Vita ) و Freddy Krueger را در بازی Mortal Kombat قرار داده بود . از شخصیت های مهمانی که در دیگر عناوین این استودیو حضور داشتند می توان به Scorpion در Injustice Gods Among Us و کاراکتر های Alien ، Predator ، Leatherface و Jason Voorhees در بازی Motal Kombat X اشاره کرد .
استودیوی NetherRealm مهارت زیادی در قرار دادن شخصیت های مهمان و پیاده سازی درست فنون آن ها در گیم پلی بازی دارد
اد بون در توییتر ، نظرسنجی هایی قرار داد تا میزان علاقه طرفدارن را در خصوص شخصیت های مهمان در Injustice 2 بسنجد و در بین شخصیت های دنیای مورتال کامبت ، ساب زیرو بیشترین رای را بدست آورد . نظر سنجی دیگر به کاراکتر هایی مربوط می شد که در مجموعه مورتال کامبت حضور ندارند و در این نظر سنجی شخصیت Spawn توانست نسبت به Hellboy و Terminator رای بیشتری بدست آورد .
این برای اولین بار نیست که Spawn در یک بازی فایتینگ حضور پیدا می کند ، چرا که او پیش از این در نسخه XBOX بازی Soul Calibur 2 قابل بازی بود و البته در نسخه HD بازی Soul Claibur 2 نیز حضور پیدا کرده بود
شخصیت های Injustice 2 تنوع بالایی دارند و با تلاشی که استودیوی سازنده بکار گرفته بعید است به بالانس بودن مبارزات ، لطمه وارد شود . در کل چیزی حدود سی شخصیت در بازی قرار داده شده که به خوبی می تواند تمامی سلیقه های کامیک بازها را پوشش دهد
بحث از تعداد شخصیت ها در Injustice 2 و تنوع آنها شد ، بد نیست بدانید که بیشترین میزان کاراکترهای قابل بازی در یک عنوان فایتینگ ( با استناد به سایت guinnessworldrecords ) به Tobal 2 تعلق دارد که دارای 200 شخصیت قابل بازی است ! Tobal 2 انحصارا برای PS1 و تنها در ژاپن انتشار یافت
Injustice 2 در قااب سه نسخه عرضه خواهد شد ، یکی نسخه معمولی ، دیگری نسخه Digital Deluxe که شامل سه کاراکتر قابل دانلود ، یک ظاهر جدید برای SuperGirl و یک بسته Gear Shader خواهد بود و و در آخر نسخه آلتیمیت بازی که علاوه بر 9 مبارز قابل دانلود ، دارای ظاهر جدید برای کاراکترهای Flash ، SuperGirl و Green Lantern و همچنین دو بسته Gear Shader خواهد بود
سال 2017 را می توان سالی با شکوه برای سبک فایتینگ به شمار آورد . در 2017 اد بون با Injustice 2 تکانی اساسی به این سبک خواهد داد و همچنین کپکام با انتشار نسخه جدیدی از Marvel vs. Capcom قرار است مانند همیشه ، یک فایتینگ پرسرعت را به دوست داران این سبک هدیه دهد ، و البته نسخه جدید Tekken هم با وقفه ای چند ساله راهی خانه بازیباز ها می شود . Injustice 2 در تاریخ 16 ماه می ( 26 اردیبهشت ماه ) برای PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد و مانند قبل ، نسخه ای مخصوص از آن ، برای سیستم عامل های اندروید و iOS در نظر گرفته شده .
نظرات (4)