مصاحبه ی آقای بلیزنسکی با پی سی گیمر تنها به توضیح در رابطه با عنوان در دست ساخت استودیوی Boss Key Studios خلاصه نشده است .در ادامه ی مصاحبه، Bleszeinski در رابطه با اینکه چرا این روزها شاهد عرضه ی عناوینی بدون بخش داستانی یا Campaign هستیم ، اینطور پاسخ میدهد :
بخش داستانی بسیار زمان بر و پر هزینه است . تقریبا 75 درصد از بودجه ی ساخت یک بازی به بخش داستانی اختصاص داده میشود که تنها میتواند برای یک مدت زمان محدود مخاطب را حفظ کند . به بیان ساده تر سازندگان بازی باید بیشتر از نیمی از بودجه ی ساخت بازی را به بخشی اختصاص دهند که ممکن است تنها 2 هفته مخاطب را سرگرم کند و بعد از آن تنها بخش مولتی پلیر است که باعث میشود گیمر از بازی استفاده نماید . البته عناوینی هستند که از این قاعده مجزا میباشند . عناوینی همچون Bioshock infinite و Wolfenstein اما فلسفه ی اصلی حذف این بخش از برخی بازی های جدید همیین است . بازی سازان ترجیح میدهند بودجه را صرف بخشی کنند که گیمر زمان بیشتری را به آن اختصاص میدهد .
با این طرز فکر و استدلال به نظر شما این امکان وجود دارد که در آِنده ای نه چندان دور بخش داستانی بطور کامل از بازی ها حذف شود ؟
نظرات