تاکنون درباره تفاوت بین کنسول مورد انتظار سونی با نام PS4 Pro و کنسول بعدی مایکروسافت با نام Project Scorpio صحبت ها و حرف های زیادی بیان شده است؛ با این که تقریباً یک سال بین عرضه این دو فاصله وجود دارد. حال هفته نامه ژاپنی Famitsu از آقای فیل اسپنسر رییس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت صریحاً این سوال را پرسیده که در مورد تفاوت بین این دو کنسول چه فکر می کند.
آقای اسپنسر صحبت های خود را با این جمله شروع کرد که تعریف یک کنسول کار هر کسی نیست. در تیم توسعه کنسول آن ها، همواره از کلیدواژه «تعادل» برای خلق پروژه اسکورپیو استفاده شده است. تعادل بین حافظه، CPU و پردازنده گرافیکی یا GPU اهمیت فوق العاده ای دارد.
هرچند که توصیف عملکرد Project Scorpio با 6 ترافلاپس ساده است، اما اسپنسر معتقد است که کسانی که از دیرباز در کار ساختن بازی بوده اند می دانند که این یک عدد ساده و سهل الوصول نیست. نکته اصلی در مورد پروژه اسکورپیو این است که کنسولی بسیار متعادل است و اسپنسر بر این باور است که بازی هایی که بر روی اسکورپیو اجرا خواهند شد با بازی هایی که امسال خواهیم دید بسیار متفاوت می باشد.
نظرات