در جلسه ای که به منظور اعلام درآمدهای شرکت EA برگزار شد، از آقای Blake Jorgensen مدیر ارشد کمپانی Electronic Arts خواسته شد که درباره شایعات جدید مبنی بر عرضه کنسول های میان نسل جدید PlayStation و Xbox توسط دو کمپانی سونی و مایکروسافت نظر خود را اعلام کند.
او گفت هیچ اطلاعات داخلی ای برای به اشتراک گذاشتن ندارد، اما توضیح داد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما شاهد دستگاه های جدیدی خواهیم بود که از سازگاری با نسل قبلی پشتیبانی خواهد کرد.
وی گفت: «از منظر آپگریدهای بین نسلی، نمی توانم پیش بینی کنم. تنها چیزی که می توانم به شما بگویم همان چیزهایی است که به صورت عمومی از این کنسول سازها شنیده ایم: این که آن ها دارند باور می کنند که مسئله سازگارپذیری بین کنسول ها، یک مسئله مهم از دید مصرف کننده می باشد».
او خصوصاً ویژگی backwards compatibility که Xbox One از آن پشتیبانی می کند و در نوامبر 2015 معرفی شد را مورد ذکر قرار داد. کنسول PS4 به شما این امکان را می دهد که با پرداخت هزینه، عناوین مربوط به نسل های قبل را به کمک سرویس PlayStation Now استریم کنید، اما این دقیقاً مشابه نسخه backwards compatibility مورد پشتیبانی Xbox One نیست.
طبق شایعات، کنسول جدید سونی با پسوند NEO، که ظاهرا کد جدیدی برای این PS4 جدیدتر و قدرتمندتر می باشد، هم از بازی های استاندارد PS4 و هم از بازی های جدید پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت به سهم خود درباره امیدهایش به این که بتوانید آرشیو بازی های خود را به همراهتان به دستگاه های دیگر ببرید صحبت کرده است.
آقای یورگنسن گفت: «این بخش مهمی از یک کنسول میان نسلی (آپگرید سخت افزاری)، در صورت وجود چنین کنسولی، است. این قابلیت، بسیاری از ریسک مربوط به آن چه که از دیرباز طی چرخه های کنسولی شاهدش بودیم را برطرف خواهد کرد».
این مدیر ارشد EA در ادامه خاطرنشان کرد که کمپانی متبوعش به احتمال ارائه کنسول های جدید پیش از اتمام عمر نسل کنونی کنسول ها توجه چندانی نخواهد کرد. بخشی از این واقعیت به دلیل آن است که EA هم اکنون برای تمام پروژه های خود از تنها موتور بازی سازی اش موسوم به Frostbite بهره می برد. این یک موتور تطبیق پذیر است که EA می تواند از آن برای ساخت بازی هایی با ژانرهای متنوع و برای پلتفرم های مختلف، من جمله پلتفرم های بالقوه جدید، استفاده کند.
آقای یورگنسن در ادامه توضیح داد که EA از عرضه احتمالی کنسول های جدید مشقت نخواهد کشید چرا که این کمپانی صف متنوعی از سایر منابع درآمدی دارد: «مدل تجاری ما نسبت به مدلی که از دیرباز داشته ایم بسیار متنوع تر است، به طوری که حتی اندیشه وجود یک چرخه کنسولی تقریباً هیچ ربطی به توانایی ما در ایجاد درآمدهای قوی و گردش پول بالایمان ندارد».
«لذا ما همگی علاقمندیم ببینیم که سونی و مایکروسافت، اگر کاری در این زمینه انجام داده اند، در E3 یا محافل مشابه چه حرفی برای گفتن خواهند داشت. ما نسبت به رشد مداوم تجارت خود هیجان زده هستیم و هیچ ترسی از وقوع چرخه کنسولی، در صورت وجود، نداریم».
در نهایت آقای یورگنسن از پیش بینی خود در مورد مجموع تعداد کنسول های PS4 و X1 در بازار در ماه های پیش رو صحبت کرد. او پیش بینی کرد که تا آخر سال جاری میلادی، 25 میلیون دیگر کنسول PS4/X1 فروخته خواهد شد؛ افزون بر 55 میلیون دستگاهی که تاکنون به فروش رفته است. به عبارت دیگر اگر پیش بینی آقای یورگنسن درست از آب دربیاید، تا آخر سال 2016 در مجموع 80 میلیون دستگاه کنسول نسل هشتمی در اختیار کاربران خواهد بود.
نظرات (4)