نویسنده: unes جمعه، 03 اسفند 1403
ساعت 21:23

بازگشت بازی های کلاسیک با هوش مصنوعی جدید مایکروسافت

مایکروسافت از هوش مصنوعی مخصوص بازی به نام Muse رونمایی کرد

4 از 5

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، اخیراً در مصاحبه‌ای درباره نقش هوش مصنوعی در حفظ بازی‌های قدیمی صحبت کرده است. او باور دارد که این فناوری می‌تواند راهی برای اجرای دوباره بازی‌های کلاسیک روی سخت‌افزارهای مدرن، بدون نیاز به نرم‌افزار اصلی یا موتور بازی باشد. اما این دیدگاه با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. مایکل کوک، محقق حوزه هوش مصنوعی و توسعه‌دهنده بازی، این ایده را "احمقانه" توصیف کرده و معتقد است که هوش مصنوعی نمی‌تواند به‌درستی تجربه بازی‌های قدیمی را بازسازی کند. این بحث باعث شده که جامعه گیمینگ و کارشناسان صنعت در مورد آینده هوش مصنوعی در حوزه بازی‌های ویدیویی نظرات متفاوتی ارائه دهند.

مایکروسافت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی مولد انجام داده است. یکی از پروژه‌های جدید این شرکت Muse نام دارد که با تحلیل ویدئوهای گیم‌پلی و ورودی‌های کنترلی بازیکنان، می‌تواند بازی‌های قدیمی را از نو بسازد یا بازتولید کند. فیل اسپنسر معتقد است که این فناوری به حفظ تاریخ بازی‌های ویدیویی کمک خواهد کرد، چرا که بسیاری از عناوین قدیمی به‌خاطر مشکلات سازگاری با سخت‌افزارهای مدرن از دسترس خارج شده‌اند. او پیشنهاد داده که در آینده، Muse و ابزارهای مشابه می‌توانند بازی‌ها را صرفاً بر اساس اطلاعات بصری و ورودی‌های کنترلر بازسازی کنند. با این حال، منتقدان می‌گویند که این روش نمی‌تواند تمام جزئیات و احساسات یک بازی را به‌درستی منتقل کند.

دکتر مایکل کوک، که در حوزه هوش مصنوعی و طراحی بازی تخصص دارد، استدلال می‌کند که استفاده از مدل‌های مولد برای بازسازی بازی‌های قدیمی راهکاری ناقص و غیرقابل‌اعتماد است. او توضیح می‌دهد که مدل‌های یادگیری ماشین تنها می‌توانند آنچه را که در داده‌های آموزشی‌شان وجود دارد، بازتولید کنند، اما نمی‌توانند خلاقیت، تصمیمات طراحی و تعاملات پیچیده را بازآفرینی کنند. او اضافه می‌کند که درک مکانیک‌های یک بازی فقط با تحلیل ویدئوها تقریباً غیرممکن است، چرا که بسیاری از بازی‌ها دارای فیزیک، تعاملات، و مکانیک‌های پنهانی هستند که فقط درون موتور بازی قابل اجرا هستند. از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند که هرچند این فناوری هنوز جای پیشرفت دارد، اما می‌تواند به توسعه‌دهندگان در مستندسازی و تحلیل بازی‌های قدیمی کمک کند.

در مجموع، بحث درباره نقش هوش مصنوعی در حفظ بازی‌های ویدیویی همچنان داغ است. آیا فناوری‌هایی مانند Muse می‌توانند راه‌حلی برای مشکلات آرشیوسازی بازی‌های قدیمی باشند، یا این ایده فقط یک رویکرد غیرعملی و "احمقانه" است؟ برخی معتقدند که این فناوری در نهایت ابزاری کمکی برای توسعه‌دهندگان خواهد بود، اما جایگزینی برای مهندسی معکوس و بازسازی سنتی بازی‌ها نخواهد شد. تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا ایکس‌باکس می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، تاریخ بازی‌های ویدیویی را زنده نگه دارد یا خیر.

 
unes | اخبار | 21/02/2025
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.