در پی اعتراضات وارده به سیستم لوت عنوان Star Wars Battlefront II نمایندگان ایالت هاوایی نیز خواهان بازبینی قوانین مربوط به بازیهای ویدیویی شدند
کریس لی عضو دموکرات مجلس نمایندگان هاوایی، طی بیانیهای که در مقابل دوربین قرائت کرد دربارهی گامهایی که برای مبارزه با «سیاست غارتگرایانهی» ناشران بازیهای ویدیویی برداشته شده سخن گفت. وی در صحبتهایش بر روی گنجانده شدن لوت باکسها در بازی Star Wars Battlefront II توسط الکترونیک آرتز تاکید به خصوصی داشت.
عنوان بیانیهی آقای لی در این ویدیو «افشای رفتار غارتگرانهی EA» بود. لی به طور خاص بر روی Star Wars Battlefront II تاکید داشت و این بازی را یک «کازینوی آنلاین با پس زمینهی جنگ ستارگان» نامید که برای فریب مخاطبان بازی و وادار کردن آنها به صرف هزینه ساخته شده است. به عقیدهی لی بتلفرانت 2 یک تله است.
ویدیو قبل از اینکه متن بیانیه کاملا بازخوانی شود منتشر شد اما لی با وجود اینکه کلیپش به سرعت در میان مردم به اشتراک گذاشته شد بیکار نماند و در وبسایت ردیت نیز توضیحاتی درباره بیانیهاش ارائه کرد:
مردم عادی از آنچه که فکرش را میکنند قویتر هستند. درحالیکه ما مشغول انجام اقداماتی در هاوایی هستیم با همتایان خود در برخی از ایالات دیگر نیز ارتباط برقرار کردهایم. آنها نیز خواهان شفافسازی دربارهی این موضوع و حل مشکلات مربوط به آن هستند. شاید نتوانیم در سطح فدرال و دولتی تاثیر بگذاریم اما ایالتها قادر و مشغول به انجام اقدامات مشخصی هستند. برای آنکه صدای اعتراضمان شنیده شود همگی باید با نمایندگان خود تماس بگیریم و آنها را از این موضوع مطلع کنیم. من معتقدم که ما میتوانیم در این مبارزه پیروز شویم. بسیاری از آحاد و اقشار جامعه از ما حمایت خواهند کرد. این مبارزه بسیاری را متحد خواهد کرد و پیروزی حاصل از آن امری فراجناحی خواهد بود. فقط لازم است که در جزییات کوچکی از قوانین هر ایالت تغییراتی بوجود بیاوریم تا از فرزندانمان در مقابل آسیبی که این بازیها به آنان وارد میکنند محافظت کنیم.
لی در بخشی دیگر از صحبتهایش در ردیت گفت:
این جعبههای لوت و پرداختهای درون برنامهای صراحتا برای این طراحی شدهاند که بر روح و روان انسان تاثیر بگذارند و همان آثاری را دارند که بازیهای کازینوها از خود برجای میگذارند. این عوامل تاثیر به خصوصی بر روی مخاطبان نوجوان دارند که به عقیدهی بسیاری از روانشناسان و منتقدان بسیار آسیب پذیرند. این مکانیسمهای سودجو و بازاریابیهای فریب دهنده در میان بازیهای مخصوص سنین پایین و یا شاید به طور کلی بازیهای ویدیویی جایی ندارند.
لی بر روی این موضوع تاکید دارد که بازیهای دارای جعبههای لوت باید برای مخاطبان زیر سن قانونی ممنوع اعلام شوند. به عقیدهی او این مکانیسمها موجب ریشه دواندن تفکر قماربازی در بین کودکان و نوجوانان میشوند.
نظرات