فرنچایز Yakuza در 15 سالی که از عمر آن میگذرد افت و خیزهای فراوان و بعضاً غیرمنتظرهای را تجربه کرده است: از عملکرد پایینتر از حد انتظار شماره اول در خارج از ژاپن که هزینههای قابل توجهی برای تبلیغ و بومیسازی آن انجام گرفته بود و عدم عرضه اکثر قسمتهای فرعی برای نقاط دیگر دنیا تا موج جدید محبوبیت این سری ...
ادامه مطلب
9
عالی
بالاخره بررسی تک تک اجزای مجموعه The Yakuza Remastered Collection با این مطلب به پایان میرسد. Yakuza 5 که در نسخه عرضه شده در ژاپن زیر عنوان Yume, Kanaeshi Mono (ترجمه: برآوردهکننده رؤیاها) را یدک میکشید، دومین جهش مهم برای این فرنچایز به حساب میآید. تغییر انجین، گسترش روایت به 5 نقطه مختلف ژاپن و مقدمه چ ...
ادامه مطلب
8.9
عالی
سفر دوباره با Kazuma Kiryu را با بررسی بازی Yakuza 3 شروع کردیم. برای من که از همان روز اول طرفدار این سری بودم و یکی از اولین نقد و بررسیهای رسمی مربوط به بازیهای ویدئویی که نوشتم برای اولین شماره این فرنچایز در سال 2006 بود، فرصت نوشتن مطالب مربوط به مجموعه The Yakuza Remastered Collection حتی با در نظر گ ...
ادامه مطلب
8.6
عالی
روزی روزگاری نه چندان دور استودیویی با نام Lionhead توسط مایکروسافت و فرد peter molyneux شروع به فعالیت در ساخت و توسعه بازی ها کرد. استودیو لاینهد در کارنامه خود سری محبوب فیبل و Black & White را دارد. هر چند آخر و عاقبت این استودیو خیلی خوب نبود و در سال ۲۰۱۶ با متوقف شدن آخرین پروژه آنها با عنوان Fab ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
بازی Yakuza 3 در زمان عرضه نقطه خاصی برای این فرنچایز بود، چه از جهت ساختاری و چه از جهت شرایط انتشار. اولین شماره از این سری با بودجه قابل توجه و استفاده از صداپیشگان انگلیسی زبان شناخته شده مانند «مارک همیل»، «مایکل مدسن» و ... منتشر شد و Sega انتظار داشت که موفقیتی نزدیک به سری Grand Theft Auto یا حداقل ب ...
ادامه مطلب
7.8
خیلی خوب
بر کسی پوشیده نیست که نسخه ابتدایی بازی Street Fighter V که در سال 2016 عرضه شد کوچکترین شباهتی به یک بازی کامل و آماده نداشت و تقریبا در تمامی زمینهها بخصوص محتوا و ارزش تکرار دارای مشکلات اساسی بود. تنها 16 کاراکتر قابل بازی و نبود بخش داستانی درست و حسابی و تمام آنلاین بودن بازی با وجود مشکلات متعدد سروره ...
ادامه مطلب
8.2
خیلی خوب
استودیوهای کمی میتوانند ادعا کنند که مبدع یک ژانر و استایل خاص بازیسازی هستند اما زمانی که استودیوی Omega Force چنین ادعایی را مطرح میکند، هیچ کس آنها را به چالش نمیکشد. ژانری که درست یا نادرست با نام Musou شناخته میشود یک مخاطب کاملاً ویژه را مورد هدف قرار داده است: افرادی که دوست دارند بدون بهره بردن ...
ادامه مطلب
7
خوب
همه چیز در این دنیا قابل گریز است به جز مرگ و مالیات! از روزی که انسانها پا به زمین گذاشتند و راههایی برای ثبت افکار و ایدههای خود پیدا کردند، همیشه نوعی درگیری فکری نسبت به مسئله مرگ برای آنها وجود داشته و اینکه پس از مرگ دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد. بازیهای ویدئویی هم به عنوان یکی از راههای ابراز هنر ...
ادامه مطلب
7
خوب