مهمترین ویژگی یک بازی پلتفرمر (به خصوص یک بازی پلتفرمر چالش برانگیز)، کنترل آن است و اینکه این کنترل چگونه در بازی پیاده سازی شده تا در هر مرحله معماها و چالشهای متنوع و دوست داشتنی را خلق کند. اگر کنترل بازی به اندازه کافی رضایت بخش و معماها به اندازه کافی زیرکانه باشند، حل کردن آنها و غلبه بر چالشهای با ...
ادامه مطلب
6
متوسط
به لطف سینما و ادبیات، تصویر رمانتیک و قهرمانانهای از شمشیرزنان سالهای دور در ذهن مخاطبان هک شده است. بعد از Ghost of Tsushima که در قالب بازیهای ویدئویی، آن تصویر قهرمانانه و ویژۀ ساموراییها را یک بار دیگر در ذهن بازیکنان تثبیت کرد، برای افرادی که شمشیرزنان غربی را به رقبای شرقی آنها ترجیح میدهند، جای ...
ادامه مطلب
7.9
خیلی خوب
سبک بتل رویال چند سالی است که مورد توجه استودیو های بزرگ و کوچک قرار گرفته و عملا شاهد وجود مد بتل رویال در اکثر عناوین از Call of Duty گرفته تا عنوان معروف فورتنایت هستیم. اما در این بین عنوانی منتشر شده که با تمام عناوین سبک بتل رویال متفاوت است و به خوبی نشان میدهد که همچنان میتوان در بازار اشباع شده این ...
ادامه مطلب
7.6
خیلی خوب
به عنوان یک گیمر، احتمالاً در اتاق خود مشغول بازی کردن هستید که ناگهان صدای جیغ خواهر کوچکتر خود را میشنوید. به سریعترین شکل ممکن خودتان را به او میرسانید و او را در حالی که قدرت تکلم خود را از دست داده مشاهده میکنید که به یکی از گوشههای بالای دیوار اتاقش اشاره میکند و با نگاه کردن به امتداد انگشت اشارۀ ...
ادامه مطلب
7.7
خیلی خوب
از بازیهای ویدئویی که بر اساس آثار مشهورِ خارج از صنعت بازیسازی، ساخته میشوند معمولاً انتظار چندانی نداریم. اکثر استودیوهای بازیسازی با ساخت اثری با ارزش ساختاری حداقلی، صرفاً به دنبال استفاده از شهرت IP مورد نظر برای کسب حداکثر درآمد هستند و کیفیت بازی ساخته شده گاهی حتی جز اهداف فرعی پروژه هم نیست! در مو ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
در دوران نسل ششم کنسولها، هزینههای بازیسازی مثل سالهای اخیر سر به فلک نمیگذاشت و برای رسیدن به موفقیت، نیازی به فروش چندین و چند میلیون نسخهای برای عناوین مختلف وجود نداشت. این عامل سبب شده بود که کمپانیهای بزرگ ترس چندانی از بابت ساخت و پرداخت ایدههای عجیب و غریب نداشته باشند و نتیجۀ این رویکرد، ساخت ...
ادامه مطلب
7.4
خوب
بالاخره انتظارها که به درازای یک نسل طول کشید به پایان رسید و بازی سامورایی که سازندگان بازی inFamous: Second Son یعنی استدیو Sucker Punch به مدت تقریبی 6 سال (کم و بیش) در حال تهیه آن بودند به بازار عرضه شد و همانند آخرین بازیاشان که شروع قدرتمند کنسول PS4 را آغاز کرد حال با Ghost Of Tsushima قر ...
ادامه مطلب
8.6
عالی
اواخر سال 2019 که به مناسبت The Game Awards استیم تعدادی دمو از برخی عناوین آینده را در دسترس کاربراناش قرار داد، یکی از عناوینی که امیداوارکننده به نظر میرسید و بخاطر طراحی هنری زییا و اتمسفرش فورا به لیست مورد انتظار من رفت، Röki بود. این اثر اولین عنوان استودیو&nb ...
ادامه مطلب
8.3
خیلی خوب