با تصمیماتی مثل فروش استودیوهای غربی یا زنده کردن عناوین و فرنچایزهای قدیمیتر و ... که اخیراً توسط مدیران Square Enix گرفته شده، به نظر میرسد که برنامه اصلی این ناشر بزرگ ژاپنی بازگشت به ریشههایی است که از ابتدای نسل هفتم کنسولهای خانگی تلاش داشتند تا از آنها فاصله گرفته و هویت تازهای برای خود تعریف کنن ...
ادامه مطلب
7
خوب
بازی Soulstice برخلاف چیزی که نام آن در ذهن تداعی میکند، ارتباطی به عناوین ملقب به Soulslike ندارد، بلکه وام گرفته از سبک و سیاقی است که سری Devil May Cry در سالهای ابتدایی قرن بیست و یکم پی ریزی کرد که البته ایدههای جسته و گریختهای هم از دیگر عناوین مشهور آن دوران قرض گرفته اما خبری از پیچ و تابهای مدرن ...
ادامه مطلب
6.5
متوسط
در سالهای اخیر آثار روایی بسیار به بازار آمدهاند که به لطف حداقلهایی از امکان تعامل از جانب مخاطب در دسته بازیهای ویدئویی قرار گرفتهاند، این ساختار البته قدمتی به اندازه تاریخ این صنعت دارند اما به لطف موفقیت غیرمنتظره بازی The Walking Dead در ابتدای دهه گذشته، تولید این دسته از محصولات افزایش چشمگیری د ...
ادامه مطلب
7
خوب
در دهه 1990 میلادی، استودیوهایی چون Lucas Arts، Funcom، Sierra Entertainment و ... به واسطه تولید عناوین اشاره و کلیک از حکمرانان اصلی بازار بازیهای ویدئویی و خصوصاً پلتفرم رایانههای شخصی به حساب میآمدند که در آثار خود با استفاده از روایتهای جذاب (معمولاً همراه با چاشنی طنز) و شخصیتهای دوست داشتنی، خاطرا ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
این روزها بازیهای ورزشی نوک پیکان انتقادات زیادی هستند و عرضه سالانه آنها با کمترین میزان از تغییرات و بعضا بهبودهای جزئی و کم کاریها نیز کمکی به این قضیه نکرده است. در چند سال اخیر نیز ورود پرداختهای درون برنامهای برای پیشروی هرچه سریعتر در بازی و همچنین جعبههای شانسی که رسما فرقی با قمار ندارن برای ب ...
ادامه مطلب
7.8
خیلی خوب
وقتی در وسط خیابان یک گودال آب میبینید، سه انتخاب دارید: اول از اینکه از آن بنوشید، دوم سعی کنید چیزی از داخلش بردارید و انتخاب دیگر، به آن خیره شوید! این انتخابهای عجیب را در سراسر عنوان جدید Cosmo D که دنیا عجیب دوستداشتنی آثارش شبیه به یکی از خوابهای غریبی است که در گذشته درباره دوستی صمیمی پ ...
ادامه مطلب
9
عالی
استودیوی فرانسوی Spiders عمده حیات یک و نیم دههای خود را صرف ساخت بازیهایی مشابه با محصولات دوران طلایی استودیوی BioWare کرده، یعنی عناوین نقش آفرینی با چاشنی اکشن که روایتهایی با انتخابهای چند وجهی و مسیرهای متفاوت را پیش روی مخاطب قرار میدهند. مشکل اساسی ساختههای اسپایدرز در تمام این سالها معمولاً ا ...
ادامه مطلب
7
خوب
مجموعه Teenage Mutant Ninja Turtles یا با ترجمه شناخته شدهتر در ایران «لاکپشتهای نینجا» کتابهای مصور مستقلی بودند که در ابتدا و به اعتراف طراحان آن، به قصد شوخی با فضای خاص و رو به تاریکی داستانهای ابرقهرمانی در دهه 1980 میلادی و به خصوص نوشتههای «فرنک میلر» به وجود آمدند اما استفاده از حیوانات سخنگو به ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب