زمانی که در انتهای دهۀ 1960 جان کیلیس، مایکل پیلین، تری گیلیام و ... کنار هم جمع شدند و برنامۀ تلویزیونی Monty Python’s Flying Circus را طراحی کردند، کسی تصور نمیکرد که دنیای کمدی تا به این اندازه تحت تأثیر اثری قرار بگیرد که تمام جنبههای آن در لحظۀ ملاقات اولیه با مدیران تلویزیونی ملی بریتانیا شکل گرفته بو ...
ادامه مطلب
3
ضعیف
ساخت بازیهای ویدیویی با حال و هوای بومی به علت شرایط خاص بازار این صنعت و شرطی شدن مخاطبان به مصرف «همان همیشگی»، مسئلهای بوده که به طور تاریخ توسط بازیسازان دنبال نشده اما دهۀ گذشته نقطۀ چرخش خوبی برای ساخت چنین محصولاتی بود به طوری که عنوانی در ابعاد Witcher 3 که تأکید بسیار بزرگی بر فولکلور اروپای شرقی د ...
ادامه مطلب
9
عالی
ساخت بازیهایی که ادای دینی به عناوین قدیمی بودند، برخلاف تصورات اولیه صرفاً یک موج نوستالژی محورِ گذرا نبود بلکه کیفیت بسیار بالایی که برخی از آثار این جریان داشتند، باعث شد تا تبدیل به بخش ماندگاری از صنعت بازیهای ویدئویی شود. بازی Aggelos هم یکی از عناوین همین جریان است که با الهام گرفتن از نسخههای اولیۀ ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
اولین قسمت از سری King’s Bounty به نوعی پیش درآمدی بود برای فرنچایزهایی مثل Heroes of Might and Magic و Warcraft که در این عناوین با گسترش ایدههای اولیه، شاهد تلفیق عناصر دو ژانر استراتژی و نقشآفرینی بودیم و به انفجار محبوبیت استراتژی در دهۀ 1990 منجر شد.. سالها بعد، استودیوی روسی 1C Entertainment امتیاز ا ...
ادامه مطلب
7
خوب
یکی از ترندهای جالبی که در سالهای اخیر در قالب بازیهای ویدئویی باب شده، استفاده از عالم نقاشی به عنوان ابزار اصلی روایت و گیمپلی بوده است؛ از Eastshade که با تمرکز بر ماجراهای یک نقاش در دنیایی فانتزی، نیاز به خشونت برای پیشروی را از ساختار معمول عناوین جهان باز حذف کرده تا اثر به یاد ماندنی و فوقالعادۀ C ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
دهۀ 1980 میلادی یکی از مهمترین مقاطع در شکلدهی به ژانر سایبرپانک به حساب میآید و در این مقطع زمانی، آثاری مثل رمان Neuromancer یا فیلم Tron با به کارگیری تصویر ذهنی مشخصی که از آیندۀ احتمالی تکنولوژی وجود داشت، نوع تازهای از جانبخشی به دنیای موجود در سیستمهای کامپیوتری را ارائه کردند که تا به امروز هم وق ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
بازیهایی که خودشان را در شاخه سرگرمیهای «شبیهساز» معرفی میکنند، میشود به اعضای یک باشگاه انحصاری و بسته تشبیه کرد. هدف نهایی از تجربه این بازیها معمولا خلاصه در این هست که حس و حالی را به بازیکن منتقل کند که تا بالاترین حد ممکن واقعگرایانه باشد؛ یا حداقل در بدترین شرایط نزدیک به آن. این یک برداشت دو طر ...
ادامه مطلب
7
خوب
بازی Seed of Life از آن دست آثار مستقلی محسوب میشود که با وجود آنکه مشکلاتی دارد، عنوانی است که بسیاری از گیمرها مانند خود بنده میتوانند بسیار از تجربه آن لذت ببرند. در ادامه نقد و بررسی بازی بذر زندگی، با بازی مگ همراه باشید.
بازی Seed of Life در ژانر ماجراجویی و پازل پلتفرمر به بازار عرضه شد. این اثر دار ...
ادامه مطلب
7.4
خوب