این مسئله که در قالب بازیهای ویدئویی ژانری وجود دارد که سازندگان در چهاچوب آن، تلاش برای بقا در شرایطی کاملاً غیرممکن را تبدیل به تجربهای سرگرمکننده میکنند، یکی از جنبههای خاص این صنعت است که دیگر بخشهای سرگرمی به راحتی به آن دست پیدا نمیکنند؛ بله ما در سینما و ادبیات هم شاهد آثاری با محوریت نبرد برای ...
ادامه مطلب
10
منحصر به فرد
در پیشنمایش The Great Ace Attorney Chronicles به طور مفصل در رابطه با تاریخچۀ سری Ace Attorney توضیح دادم و به جای دوبارهگویی، به افرادی که آشنایی چندانی با این مجموعه ندارند پیشنهاد میکنم به همان مطلب مراجعه کنند. با وجود اینکه این فرنچایز در این 20 سالی که از عمر آن میگذرد، نه مشغول درو کردن جوایز بوده ...
ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
به عنوان کسی که در دستۀ افراد «ماشینباز» قرار نمیگیرد، اولین بار با مفهوم مسابقات دریفت در قالب بازیهای ویدئویی (Need for Speed Underground) آشنا شدم. برای کسی که تا آن زمان ژانر مسابقهای برایش چیزی محدود به گاز دادن و گاهی عبور از پیچهای نامعقول بود، رو به رو شدن با مسیرهای کوتاهی که پر بودند از پ ...
ادامه مطلب
5.5
ضعیف
یکی از مشکلات ارائۀ محصولی جدید در ژانر وحشت، پیدا کردن راهی تازه برای استفاده از ایدههای کاملاً تکراری شدۀ این ژانر است چون از زمانی که بشریت وجود داشته، ترس و قصههای ترسناک بخشی از راون جمعی انسانها را تشکیل داده و به لطف ادبیات، سینما و در دهههای اخیر بازیهای ویدئویی، زیر و بم این ژانر به اشکال مختلف ...
ادامه مطلب
7.5
خوب
ژانر سایبرپانک، یکی از مناسبترین ساختارها برای تبدیل شدن به بازیهای ویدئویی را داراست اما متأسفانه به آن میزانی که دوست داریم، محصولات چندانی با استفاده از این ژانر به بازار عرضه نمیشوند و حواشی پیش آمده برای Cyberpunk 2077 احتمالاً برای مدتی باعث دو دلی سازندگان برای ارائۀ اثری پرخرج در این ژانر شود. بازی ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
ژانر JRPG دیگر فقط یک ساختار گیمپلی ویژۀ بازیهای ویدئویی ساخت ژاپن نیست بلکه یک سبک زندگی است! بازی Cris Tales توسط دو استودیوی مستقل کلمبیایی ساخته شده، توسط یک ناشر برزیل به بازار عرضه میشود که در کنار الهام گرفتن از ویژگیهای گیمپلی و روایت ساختههای نقشآفرینی ژاپنی، از نظر بصری از سبک و سیاقی مشابه س ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب
یک بازی نقشآفرینی در فضای شهری امروزی که محیط اصلی آن آسمانخراشی است که توسط موجودات زامبی مانند مورد حمله قرار گرفته، ایدهای بسیار جذاب به نظر میرسد اما سازندگان Highrisers نتوانستهاند از این ایدۀ جالب، تجربهای مفرح و ارزشمند را به وجود آورند. به جز اینکه انتخاب تعدادی توانایی از چند لیست از پیش تعیین ش ...
ادامه مطلب
5
ضعیف
بزرگترین مسئلهای که سر سر راه موفقیت Streets of Rage 4 قرار داشت، گذشت بیش از ربع قرن از زمان عرضۀ آخرین قسمت این فرنچایز بود که پشت این فاصله زمانی هم سالها انتظار از جانب طرفدارانی قرار داشت که مطمئناً به لطف نوستالژی تصوراتی احتمالاً غیرواقعی از خصوصیات و کیفیت قسمتهای قدیمی داشتند. با این وجود Dotemu ک ...
ادامه مطلب
8
خیلی خوب